Achtergrond
Vanaf mijn 16e had ik door dat ik dokter wilde worden. Na twee keer uitgeloot te zijn geweest voor de studie geneeskunde was het de derde keer wel raak. Algauw had ik door dat ik in het ziekenhuis wilde werken, waarbij ik praktisch aan de slag kon. Met mijn liefde voor bewegen was orthopedie het perfecte vak voor mij. Na mijn opleiding genoten te hebben in Zwolle (Isala), Groningen (UMCG) en Enschede (MST), ben ik initieel aan de slag gegaan als fellow traumachirurgie in Almelo/Hengelo (ZGT). Vervolgens heb ik twee jaar gewerkt in Apeldoorn (Gelre Ziekenhuizen) als orthopedisch chirurg en sinds september 2023 ben ik in het St Jansdal neergestreken.
In het vak als orthopedisch chirurg is het prachtig om te zien hoe techniek en medisch handelen samenkomen en daarmee de kwaliteit van leven voor een groot aantal patiënten naar een hoger niveau getild wordt. Daarnaast is het werken echt een teamsport zowel op de polikliniek als op de operatiekamer en de afdeling.
Het St Jansdal voelt als een warm bad. De lijnen zijn kort en er is ruimte voor persoonlijk contact. Mijn inziens de voorwaarden om als een team te kunnen functioneren en waarbij we samen met de patiënt tot de juiste diagnose en behandeling komen.
